4-oji šešių seminarų ciklo "ASMENYBĖ, JOS YPATUMAI IR SUTRIKIMAI" dalis

Kas yra asmenybė? Kas nulemia jos susiformavimą? Kiek ir kaip galime ją keisti?

Šie klausimai žmoniją domina jau nuo Antikinės Graikijos laikų, o galbūt ir dar seniau. Žmonijos istorijoje yra daugybė bandymų apibūdinti, sugrupuoti žmonės pagal tai kaip jie mąsto, elgiasi, patiria ir išreiškia emocijas bei paaiškinti kas tai nulemia.

Susidomėjimas asmenybės tema ir kylantys klausimai išlieka aktualūs ir šiandien. Kiekvienas iš mūsų esame asmenybė, kuri gyvena visuomenėje ir susiduria su kitomis asmenybėmis. Asmenybės, jos struktūros, bruožų supratimas gali padėti geriau pažinti ir suprasti save, kitą žmogų, tarpusavio santykius. >>> Apie 10 % žmonių turi asmenybės sutrikimų, o klinikinėje populiacijoje dar daugiau (Zimmerman, Rothschild ir Chelminski, 2005; Torgersen, 2009; Sperry ir Sperry, 2016; APA (DSM-5-TR), 2022). >>> Asmenybės sutrikimai gali smarkiai sutrikdyti asmens funkcionavimą darbe, šeimoje, socialinius bei kitus santykius. Šie sutrikimai susiję su dažnesniais konfliktais šeimoje, skyrybomis, darbo santykių nutraukimu, tėvystės teisių apribojimu ar praradimu, benamyste, piktnaudžiavimu psichoaktyviomis medžiagomis, smurtu ir nusikalstamu elgesiu, problemomis su teisėtvarka. Asmenybės sutrikimo buvimas dažnai apsunkina gretutinių ligų, psichikos sutrikimų eigą, gydymą ir prognozę. Jie susiję su prastesniu gydymo laikymusi, ankstyvu gydymo nutraukimu, dažnesniais atkryčiais ir dažnesniu medicinos ir psichiatrijos paslaugų naudojimu (Skodol, Bender, Gunderson ir Oldham, 2014; Sperry ir Sperry, 2016). >>> Kadangi tikimybė susitikti su asmenybės sutrikimą turinčiu žmogumi yra gan nemaža yra visai pravartu mokėti geriau juos suprasti, atpažinti ir žinoti kaip bendrauti.

NAGRINĖJAMOS TEMOS

  • Seminarų metu nagrinėsime platų asmenybės spektrą nuo įprastų asmenybės skirtumų, ypatumų iki asmenybės sutrikimų.

  • Susipažinsime su asmenybės samprata šiuolaikinės psichologijos ir psichoterapijos požiūriu.

  • Susipažinsime su labiausiai tyrinėtais ir daugiausia mokslinių įrodymų turinčiais 5 faktorių (Didžiojo Penketo) ir HEXACO asmenybės bruožų modeliais.

  • Nagrinėsime kokie veiksniai turi įtakos asmenybės susiformavimui ir asmenybės bruožų išreikštumui.

  • Nagrinėsime kaip asmenybės bruožai susiję su ir kokią įtaką daro tokiems gyvenimo aspektams, pavyzdžiui, akademiniai pasiekimai, išsilavinimas, profesija ir karjera, finansai, tarpasmeniniai santykiai (draugystės ir romantiniai), sveikata, pasitenkinimas gyvenimu, subjektyvi gerovė, seksualumas, religinės ir politinės pažiūros, nusikalstamumas.

  • Nagrinėsime asmenybės pokyčio galimybes ir ribas. Pateiksime konkrečius praktinius metodus, leidžiančius praplėsti savo asmenybės bruožų ribas.

  • Susipažinsime su asmenybės sutrikimų samprata ir klasifikacija šiuolaikinės psichologijos ir psichoterapijos požiūriu.

  • Nagrinėsime būdus kaip padėti sau, turint asmenybės sutrikimą. Nagrinėsime bendravimo, pagalbos ir savipagalbos principus ir priemonės, susiduriant su asmenybės sutrikimų (ar jų ypatumų) turinčiais žmonėmis. Atsakysime į Jums rūpimus klausimus.

Mokymų dalys

  • Ribinis asmenybės sutrikimas, jo kilmė ir atpažinimas.

  • Kaip žmonės turintys ribinį asmenybės sutrikimą funkcionuoja darbe, tarpasmeniniuose santykiuose ir visuomenėje.

  • Savipagalbos galimybės, principai ir priemonės turint ribinį asmenybės sutrikimą (ar jo ypatumų).

  • Bendravimo, pagalbos ir savipagalbos principai ir priemonės susiduriant su ribinį asmenybės sutrikimą (ar jo ypatumų) turinčiais žmonėmis.

  • Bendravimo, pagalbos ir savipagalbos principai ir priemonės auginant vaiką ar paauglį turintį ribinio asmenybės sutrikimo požymių. Priėmimas ir validizavimas, aiškių ribų brėžimas, pagalba įgaunant emocijų reguliavimo ir distreso toleravimo įgūdžių. Klausimai – atsakymai.

Seminaro lektoriai

dr. Julius Neverauskas

Gydytojas psichoterapeutas

Medicinos mokslų daktaras, lektorius ir supervizorius, gydytojas neurologas ir gydytojas psichoterapeutas, Lietuvos kognityvinės ir elgesio terapijos prezidentas, Lietuvos įsisąmoninimu grįstos psichologijos asociacijos prezidentas. Jau daugiau kaip du dešimtmečius dr. Julius Neverauskas sėkmingai dirba inovacijų diegimo taikomojoje psichologijoje, psichoterapijoje ir žmogiškojo potencialo didinimo srityje. Lietuvoje pradėjo taikyti ir išvystė tokius šiuolaikinės psichoterapijos metodus kaip kognityvinė ir elgesio terapija (KET) ir dėmesingu įsisąmoninimu (mindfulness) grįstos metodikos. Yra KET terapeutų rengimo kurso vadovas ir supervizorius Lietuvos sveikatos mokslų universitete. Jau 30 metų dirba praktinį gydytojo ir psichoterapeuto darbą. Dr. Julius Neverauskas nuolat tobulinasi pats ir skaito paskaitas bei veda užsiėmimus užsienio šalyse.

Dalius Kurlinkas

Psichologas-psichoterapeutas, Klaipėdos universiteto psichologijos katedros lektorius, LSMU podiplominių psichoterapijos studijų kurso lektorius.

Ką gausiu įsigyjęs šiuos mokymus?

  • Seminaro vaizdo pamokas, kurių bendra trukmė 4 val. 15 min.

  • Seminaro metu pateiktas skaidres.

  • Papildomą lektorių medžiagą, pateiktą jau po seminaro.

  • Mokymų įrašai bus pasiekiami 365 dienas nuo įsigyjimo datos.

  • Peržiūrėję mokymus, galėsite užduoti klausimus, į kuriuos lektorius atsakys artimiausiu metu.

  • Išklausyto seminaro pažymėjimą.

  • Prieigą prie bendruomenės Facebook grupės.

Mokymų temos

    1. Vaizdo pamoka

    1. Vaizdo pamoka

    1. Vaizdo pamoka

    1. Vaizdo pamoka

    1. Vaizdo pamoka

    1. Mokymų skaidrės

Apie šiuos mokymus:

  • Kaina: 49 Eur
  • Trukmė: 4 val. 15 min.

Dėl mokėjimų pavedimu ir dėl sąskaitų rašykite: [email protected].