Seminaro tikslas

Šiais laikais apie perdegimo sindromą yra girdėjęs beveik kiekvienas dirbantis žmogus, tačiau apie gilumines šio reiškinio priežastis ir kodėl vieni žmones yra labiau linkę „perdegti“ bei nuolat jaučia emocinę įtampą, o kodėl kiti su tuo susidoroja lengviau, žino nedaugelis.

Neretai galime išgirsti mintis, jog emocinis pervargimas - tai tik darboholikų problema, ir jei nesijauti tokiu, reiškia „manęs tai nepalies“. Kitaip tariant, medicininę diagnozę „perdegimo sindromas“ lydi klaidingi stereotipai, nežinia ir net ignoravimas. Moksliniai tyrimai rodo, jog kuo mažiau žinoma apie šią diagnozę, kuo menkesnės žinios apie priežastis, simptomus, pasireiškimą, tuo daugiau šansų, kad perdegimo sindromo atvejų skaičius didės, jis bus diagnozuotas sunkesnės formos ir padėti sergančiam bus sunkiau. Paradoksalu, tačiau perdegimo kaip reiškinio tyrinėjimo patirtis rodo, jog vieną gražią dieną susirgti perdegimo sindromu gali ir kiekvienas dirbantis ar bet kokia kita, įsipareigojimų ir atsakomybių kupina veikla užsiimantis žmogus. Moksliniai įvairių pasaulio universitetų tyrimai rodo, kad nuo perdegimo reiškinio neapsaugo nei santykinai palankus amžius, nei lytis, nei specialybė, nei pareigos. Taip pat aiškiai nustatyta, kad net yra tam tikros profesijos, kurių atstovams rizika perdegti yra gerokai didesnė. Darboholizmas arba perdėtas darbo sureikšminimas ir savo vertės susiejimas tik su profesine veikla taip pat sąlygoja didelę perdegimo riziką. Seminare nagrinėsime ir nuostatas, kurios atveda žmones į savęs identifikacijos ir susiliejimo su specialybe, profesija, pareigomis būsenas ir kokias grėsmes tai ilgainiui kelia žmogaus psichologinei savijautai.

Seminaro lektoriai

dr. Julius Neverauskas

Gydytojas psichoterapeutas

Medicinos mokslų daktaras, lektorius ir supervizorius, gydytojas neurologas ir gydytojas psichoterapeutas, Lietuvos kognityvinės ir elgesio terapijos prezidentas, Lietuvos įsisąmoninimu grįstos psichologijos asociacijos prezidentas. Jau daugiau kaip du dešimtmečius dr. Julius Neverauskas sėkmingai dirba inovacijų diegimo taikomojoje psichologijoje, psichoterapijoje ir žmogiškojo potencialo didinimo srityje. Lietuvoje pradėjo taikyti ir išvystė tokius šiuolaikinės psichoterapijos metodus kaip kognityvinė ir elgesio terapija (KET) ir dėmesingu įsisąmoninimu (mindfulness) grįstos metodikos. Yra KET terapeutų rengimo kurso vadovas ir supervizorius Lietuvos sveikatos mokslų universitete. Jau 30 metų dirba praktinį gydytojo ir psichoterapeuto darbą. Dr. Julius Neverauskas nuolat tobulinasi pats ir skaito paskaitas bei veda užsiėmimus užsienio šalyse.

Rūta Kažimėkienė

Medicinos gydytoja, kognityvinės ir elgesio terapijos krypties psichoterapeutė.

Ką gausiu įsigyjęs šiuos mokymus?

  • Seminaro vaizdo pamokas, kurių bendra trukmė 3 val.

  • Seminaro metu pateiktas skaidres.

  • Papildomą lektorių medžiagą, pateiktą jau po seminaro.

  • Mokymų įrašai bus pasiekiami 365 dienas nuo įsigyjimo datos.

  • Peržiūrėję mokymus, galėsite užduoti klausimus, į kuriuos lektorius atsakys artimiausiu metu.

  • Išklausyto seminaro pažymėjimą.

  • Prieigą prie bendruomenės Facebook grupės.

Seminare nagrinėjamos temos:

  • Kas tai yra emocinis nuovargis, kaip atpažinti pirmuosius simptomus ir besitęsiančią būseną? Kas dažniau patiria emocinį nuovargį?

  • Kaip atpažinti perdegimą, perdegimo signalus? Kokios galimos organizacinės ir asmeninės perdegimo priežastys?

  • Kokių profesijų žmonėms svarbu žinoti ir atkreipti didesnį dėmesį į perdegimo požymius, kodėl tai svarbu jų profesiniam ir asmeniniam gyvenimui? Kaip vystosi perdegimo sindromas ?

  • Kokie perdegimo vystymosi etapai, kas jiems būdinga, kaip juos atpažinti? Kaip galima keisti savo elgesį ir padėti sau kiekviename iš etapų?

  • Kokios galimos asmeninės ir organizacinės perdegimo prevencijos priemonės?

  • Ką dėl savo darbuotojo, siekdama sumažinti perdegimo riziką, gali padaryti įmonė? Kokios gyvenimo būdo, savireguliacijos priemonės būtinos.

  • Kaip padėti sau ar darbuotojams organizacijose atpažinti pradinį perdegimo etapą? Kokie savipagalbos ar pagalbos būdai gali būti naudingi ir veiksmingi šiame perdegimo etape.

  • Pažengusio perdegimo atpažinimas, galimos pagalbos kryptys.

  • „Darboholiko“ diagnozė. Ko vengiame „pabėgdami“ į darbą ir, kaip padėti sau bei šalia esantiems žmonėms, kolegoms? Kokių savo poreikių neatpažįstame ir tenkiname neatsižvelgdami į adaptyvų darbo – laisvalaikio balansą?

  • Kokie įgūdžiai reikalingi mokantis pakartotinai neperdegti (problemų sprendimas, laiko planavimas, dėmesio valdymas, psichologinis atsparumas, pasirūpinimo savimi veiksmai).

  • Kaip įsisąmoninimo psichologijos (mindfulness) padeda jaučiant emocinį nuovargį ir perdegimo signalus ir kodėl ši praktika rekomenduojama kaip viena veiksmingiausių žmonėms, linkusiems į persidirbimą ir emocinį nuovargį?

  • Psichologinės stiprybės, ištvermės ir balanso paieškos su mindfulness ir atjautos bei pasirūpinimo savimi praktikomis.

Mokymų temos

    1. Vaizdo pamoka

    1. Vaizdo pamoka

    1. Vaizdo pamoka

    1. Vaizdo pamoka

    1. Rūtos Kažimėkienės skaidrės

    2. Janinos Sabaitės skaidrės

Apie šiuos mokymus:

  • Kaina: 39.00 Eur
  • Trukmė: 3 val. 00 min.
  • Mokymus sudaro: 5 vaizdo pamokos

Dėl mokėjimų pavedimu ir dėl sąskaitų rašykite: [email protected].