Iki 2025 m. rugsėjo 10 d. – 19 Eur, vėliau – 39 Eur

2025 m. rugsėjo 18 d. (4 ak. val.). Renginys vyks nuotoliniu būdu (Zoom platformoje) 18:00–21:00 val.

‼ MAXI ir SMART prenumeratoriams – nemokamai

Seminaro tikslas

Seminaro tikslas yra suteikti tėvams mokslu grįstų žinių apie ikimokyklinio amžiaus vaikų psichologiją, o taip pat emocinę ir psichologinę raidą, tėvystės įgūdžius, padedančius kurti artimą, saugų ir palaikantį santykį su vaiku.

  • Seminaro metu bus gilinamasi į tai, kaip atliepti vaikų emocinius poreikius, stiprinti jų savireguliacijos gebėjimus ir auginti psichologinį atsparumą.

  • Dalyviai įgis praktinių žinių, kaip reaguoti į iššūkius tėvystėje išlaikant ryšį, pagarbą ir emocinį jautrumą, taip pat neapleisti savęs ir stiprinti save motinystės/tėvystės procese.

Lektoriai

Rugilė Kazlauskaitė

Klinikinė psichologė, kognityvinės elgesio terapijos psichoterapeutė

10 metų dirbanti suaugusiųjų, vaikų ir tėvų psichologijos srityje. Dirbusi įvairiuose psichikos sveikatos centruose, šiuo metu konsultuoja privačioje praktikoje. Domėjimosi sritys: vaiko ir tėvystės psichologija, paauglių psichologija, nerimo sutrikimai, depresija, pykčio reguliacijos sunkumai. Knygelės ikimokyklinukams „Drakoniuko Jono nuotykiai – kaip nugalėti drakonligę“ autorė. Šiuo metu kuria psichologinį serialą bei knygų seriją ikimokyklinukams projekte „Stomp! Stomp! Rhinos!” Lietuvos Kognityvinės elgesio terapijos asociacijos narė.

dr. Julius Neverauskas

Gydytojas psichoterapeutas

Medicinos mokslų daktaras, lektorius ir supervizorius, gydytojas neurologas ir gydytojas psichoterapeutas, Lietuvos kognityvinės ir elgesio terapijos prezidentas, Lietuvos įsisąmoninimu grįstos psichologijos asociacijos prezidentas. Jau daugiau kaip du dešimtmečius dr. Julius Neverauskas sėkmingai dirba inovacijų diegimo taikomojoje psichologijoje, psichoterapijoje ir žmogiškojo potencialo didinimo srityje. Lietuvoje pradėjo taikyti ir išvystė tokius šiuolaikinės psichoterapijos metodus kaip kognityvinė ir elgesio terapija (KET) ir dėmesingu įsisąmoninimu (mindfulness) grįstos metodikos. Yra KET terapeutų rengimo kurso vadovas ir supervizorius Lietuvos sveikatos mokslų universitete. Jau 30 metų dirba praktinį gydytojo ir psichoterapeuto darbą. Dr. Julius Neverauskas nuolat tobulinasi pats ir skaito paskaitas bei veda užsiėmimus užsienio šalyse.

Tačiau tėvystė šiandien kelia daug iššūkių – spartus gyvenimo tempas, informacijos perteklius, visuomenės lūkesčiai ir nuolatinis stresas dažnai silpnina tėvų gebėjimą įsiklausyti į vaiko poreikius. Tėvai, kurie neturi pakankamai žinių ar palaikymo, dažnai pasimeta tarp skirtingų auklėjimo stilių ir ima taikyti neefektyvius ar vaikui žalingus auklėjimo būdus (griežtas autoritariškumas, atstūmimas, emocinis šaltumas ar per didelis nuolaidžiavimas). 

Moksliniais tyrimais pagrįstos žinios apie vaiko emocinius poreikius ir svarbiausius tėvystės įgūdžius padeda tėvams auginti emociškai stipresnius, saugesnius ir labiau prisitaikančius vaikus. Laimei, šiuolaikinė psichologija ir neuromokslas siūlo daugybę įrankių, padedančių tėvams kurti artimą, pagarba grįstą ryšį su vaiku ir tuo pačiu stiprinti jo gebėjimus savarankiškai spręsti konfliktus, pažinti ir reikšti emocijas, mokytis atsakomybės. Vaiko auginimas tai ir nauja pažintis su savimi tėčio/mamos vaidmenyje, tad kalbėsime ir apie tėvų psichologinę sveikatą bei emocinę gerovę. Šie įrankiai ir bus praktiškai bei su pavyzdžiais pateikti seminaro metu.

Seminaras skirtas:

Ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvams ir globėjams

  • Taip pat daug naudos iš praktinio seminaro gali gauti ir ikimokyklinio ugdymo specialistai,

  • psichologai, psichoterapeutai, socialiniai darbuotojai.

Mokymuose nagrinėjamos temos:
  • Ikimokyklinuko smegenų procesai bei kiti šio amžiaus vaiko raidos psichologiniai ypatumai ir poreikiai.
  • Vaiko temperamentas ir charakteris.
  • Jausmai tėvystėje, kaip reaguoti į vaiko jausmus, kaip tvarkytis, kai prarandame savikontrolę ir darosi sunku padėti savo vaikui.
  • Kaip vaiko vystymąsi įtakoja tėvų asmenybės ir gyvenimo stilius?
  • Tips and tricks – maži kasdienybės pakeitimai, kas padeda šeimos gerovei.
  • Konfliktų/problemų sprendimas, skatinat vaikus pačius ieškoti išeičių.
  • Ribų svarba ikimokyklinuko ugdyme ir kaip jas kurti?
  • Kokie pagyrimai veikia geriausiai, siekiant stiprinti vaiko smalsumą, savarankiškumą ir kitas teigiamas savybes?
  • Kaip spręsti problemas kylančias dėl brolių/sesių gimimo?
  • Darželio reikalai. Kaip pasirinkti ir bendradarbiauti? Kaip atpažinti, kad vaikas darželyje turi sunkumų?
  • Kaip lavinti socialinius įgūdžius ankstyvame amžiuje?
  • Kaip mokyti vaiką pažinti emocijas ir jas reguliuoti? Kaip reaguoti, kai „užverda emocijos“?
  • Kaip atspindėti pozityvias emocijas?
  • Kokias tėvystės klaidas, dažniausiai kylančias iš gerų ketinimų, darome?
  • Pozityvi disciplina padedanti kurti pozityvaus gyvenimo pagrindus.

Nauda dalyviui:

  • Įgysite aiškių, moksliškai pagrįstų žinių apie ikimokyklinio amžiaus vaiko psichologinę raidą ir poreikius.

  • Išmoksite praktinių veiksmingų ir emociškai saugių tėvystės metodų bei elgesio valdymo būdų.

  • Suprasite, kaip ugdyti vaikų atsparumą, savikontrolę, savireguliaciją ir empatiją.

  • Įgausite reikalingų kompetencijų ir sustiprinsite pasitikėjimą savimi kaip tėvais.

  • Galėsite įgytas žinias pratiškai taikyti kasdieniame bendravime su vaiku.